Вінниця має значний туристичний потенціал, який обумовлений зручним географічним розташуванням, наявністю туристичних об’єктів, перспективами розвитку тематичного туризму. Туризм є невід’ємною складовою розвитку економіки міста Вінниці. Так, у 2019 році прямі податкові надходження до місцевого бюджету від індустрії гостинності склав 35 млн. грн, а обсяг туристичного збору сягнув більше 2 млн. Грн.
Про це повідомили у Вінницькій міській раді.
Проект «Вінницький стандарт гостинності» має на меті посилення конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва Вінниці у сферах туризму та гостинності за рахунок підвищення кваліфікації та навичок гідів і представників готельно-ресторанної сфери.
Проект реалізовує громадська організація «Спілка підприємців «СТІНА» за підтримки канадського проекту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (ПРОМІС) в партнерстві з департаментом маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради.
“Для того, щоб досягти поставленої мети, до кінця року ми запланували низку освітніх і комунікаційних заходів для посилення конкурентоспроможності та розвитку малого підприємництва в туристичній сфері, вдосконалення якості сервісу гідів, готелів та ресторанів, вироблення Вінницького стандарту гостинності, і найголовніше – для консолідації середовища туристичної сфери”, – зазначив керівник проекту, голова ГО “Спілка підприємців “СТІНА” Олександр Печалін.
Вінницький стандарт гостинності стартуватиме з освітніх заходів для гідів. Минулого року громадською організацією «Вінницьке історичне товариство» за підтримки Вінницької міської ради був реалізований проект «Школа вінницького гіда», який мав на меті підвищення знань та навичок гідів, а також формування нових унікальних маршрутів. У продовження результатів «Школи вінницького гіда», в рамках проекту «Вінницький стандарт гостинності» відбудеться бізнес-тренінг «Школа гідів 2.0: як започаткувати успішний туристичний стартап». Враховуючи карантинні обмеження, навчання відбудеться дистанційно.
“У Вінниці сформовано середовище тих, хто прагне реалізувати себе в гідівській роботі. Однак вони потребують ґрунтовних знань у тому, що стосується розвитку підприємницької діяльності, механізмів оподаткування та інструментів просування туристичного продукту. Саме ці аспекти розкриє бізнес-тренінг “Школа гідів 2.0”. Окрім того, враховуючи ситуацію з пандемією та вжитими карантинними обмеженнями, до програми навчального заходу включені теми створення онлайн-контенту, а також антикризового відновлення”, – пояснив директор департаменту маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради Олександр Вешелені.
Для рестораторів та готельєрів у червні буде проведений навчально-практичний курс «Створення бізнес-асоціації», під час якого представники сфери гостинності здобудуть практичні навички з розбудови, стратегічного планування, комунікації та управління бізнес-асоціацій.
“Сьогоднішня криза, спричинена пандемією, та вимушено вжиті карантинні заходи чи не найбільшого удару завдали по ресторанному та готельному бізнесу. У цих умовах питання консолідації є ключовим. Сфері гостинності нашого міста необхідно об’єднатися, щоб єдиним цілим відстоювати власні інтереси”, – підкреслив керівник проекту Олександр Печалін.
Окрім того, для рестораторів та готельєрів в рамках проекту заплановані: практична сесія «Дизайн мислення» для вироблення Вінницького стандарту гостинності; навчально-практичні курси для офіціантів та персоналу готелів «Щирий сервіс», а також форум «Meet up гостинності» для налагодження співпраці між сферою гостинності та гідами. Для гідів відбудуться мовні курси, направлені на підвищення мовленнєвої компетенції у сфері туризму та методику проведення екскурсій для англомовних груп.
Проект триватиме до кінця 2020 року.