Міністерство закордонних справ України заявляє, що розпорядилося відновити прийом заяв на консульські послуги для чоловіків мобілізаційного віку з 18 травня у закордонних дипломатичних установах.
Про це йдеться у роз’ясненні на сайті МЗС
Технічна пауза в прийомі нових заяв на надання консульських послуг від окремої категорії громадян України добігає кінця.
За кілька тижнів технічної паузи фахівці МЗС оперативно актуалізували нормативні документи та внесли зміни до алгоритмів інформаційно-комунікаційних систем, що дозволило привести консульську діяльність у відповідність до Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”.
У зв’язку з завершенням технічної паузи та відновленням прийому заяв від усіх категорій громадян, МЗС надає детальні роз’яснення щодо нового порядку отримання консульських послуг згідно з чинним законодавством. Ми підготували відповіді на найбільш поширені запитання.
1. Як тепер відбуватиметься надання консульських послуг чоловікам призовного віку?
З 18 травня чоловіки віком 18-60 років, які перебувають/проживають за кордоном, мають можливість подати заяви на отримання консульських послуг.
При цьому слід звернути увагу, що паперовий документ можна буде подавати лише до початку роботи електронного кабінету призовника, в якому кожен зможе самостійно сформувати електронний документ.
2. Що таке паперовий військово-обліковий документ (ВОД)?
Паперовим військово-обліковим документом є посвідчення про приписку до призовної дільниці (видається призовникам) або військовий квиток чи тимчасове посвідчення військовозобов’язаного (видається військовозобов’язаним).
Паперові військово-облікові документи діятимуть лише до моменту запуску електронного кабінету призовника. Після його запуску діятимуть електронні військово-облікові документи, які кожен заявник зможе самостійно сформувати онлайн в електронному кабінеті.
3. Що таке електронний військово-обліковий документ (е-ВОД)?
Це електронний документ, який відображається у застосунку на смартфоні користувача та містить перевірені дані з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
Починаючи з 18 червня його можна буде сформувати самостійно після актуалізації власних даних в електронному кабінеті призовника.
Зісканувавши код зі смартфона заявника консул зможе у режимі реального часу отримати підтвердження актуальності військово-облікових даних заявника та можливості отримати консульську послугу.
4. Що робити, якщо електронний кабінет призовника ще не запрацював, але і паперового документа немає?
Громадянин України може скористатися тимчасовою альтернативною опцією: стати на тимчасовий консульський облік чи оновити свої дані консульського обліку, і тоді подати заяву на отримання консульської послуги, не маючи електронного чи паперового військово-облікового документа.
Перелік документів, необхідних для взяття на тимчасовий консульський облік або оновлення даних для перебування на ньому міститься у відповідному розділі на сайті закордонної дипломатичної установи, яка надає цю послугу для мешканців свого консульського округу.
У разі наявності дозволу на проживання в іноземній державі, громадянин має також додати копію такого дозволу до документів для взяття на облік.
5. Коли можна не подавати паперовий чи електронний військово-обліковий документ для отримання консульських послуг?
Паперовий чи електронний військово-обліковий документ для отримання консульських послуг можна не подавати у трьох випадках.
6.Що робити, якщо немає не лише паперового військово-облікового документа, а й закордонного паспорта?
Для взяття на тимчасовий консульський облік наявність закордонного паспорта обов’язкова. У такому разі громадянин має дочекатися 18 червня, коли, згідно з повідомленням Міністерства оборони, в електронному кабінеті призовника з’явиться можливість сформувати електронний військово-обліковий документ.
7. Що таке електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного та резервіста та коли він запрацює?
Електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного та резервіста — один з методів оновлення військово-облікових даних. Згідно з інформацією Міністерства оборони, електронний кабінет буде реалізований у форматі мобільного застосунку “Резерв+”, який можна буде завантажити лише з офіційних маркетів App Store та Google Play.
В мобільному застосунку для військовозобов’язаних можна буде уточнити мобільний номер телефону, місце фактичного проживання та адресу електронної пошти, як це визначено законодавством. Детальніші роз’яснення містяться у дописах Міністерства оборони у Facebook та відеоінструкції на YouTube.
З усіх питань щодо роботи застосунку можна буде звертатися у службу підтримки, яку забезпечує Міністерство оборони України. Додаткова інформація буде опублікована у день запуску сервісу.