Вчора у Вінницькій області сталась символічна подія, у Всесвітній день книги депутати Вінницької обласної ради ліквідували дві обласні бібліотеки: Вінницьку обласну бібліотеку для дітей та Вінницьку обласну наукову медичну бібліотеку.
І як би не жонглювали дефініціями про злиття, об’єднання та економію коштів обласного бюджету керівники обласної ради та депутати, факт залишається фактом – 56 депутатів облради проголосували “за” проєкт рішення, в якому чорним по білому вказано про ліквідацію та припинення відповідних юридичних осіб.
Якщо максимально спростити бюрократичну казуїстику, рішення облради наступне.
У Вінницькій області була Вінницька обласна бібліотека для дітей (вул. Соборна 26) і Вінницька обласна бібліотека для юнацтва(вул. Л. Толстого 22), рішенням депутатів дві бібліотеки ліквідували і об’єднали в одну – Вінницьку обласну бібліотеку для дітей та юнацтва ім. І. Франка.
Тобто з двох бібліотек зробили одну, – пише видання “Vinnytsia Press Point”.
При цьому, колишня бібліотека “для дітей” повинна звільнити приміщення Вінницької міської ради по вул. Соборна 24/26 і переїхати в приміщення бібліотеки “для юнацтва” на вул. Льва Толстого 22.
Вінницьку обласну медичну бібліотеку вирішили приєднати до Вінницької обласної універсальної наукової бібліотеки ім. К.А.Тімірязєва. Книжковий фонд перенести в Тімірязевку, а все інше майно за адресою Л. Толстого 1 передати новоутвореній бібліотеці “для дітей та юнацтва”.
Місцеві активісти заявляють, що така рокіровка має на меті звільнення “солодкого” приміщення в самому центрі Вінниці, з подальшою передачею в приватну власність відомому бізнесмену. Окрім цього, стан приміщення по вул. Толстого потребує ремонту.
Керівники облради стверджуть, що мета такої реорганізації економія коштів обласного бюджету порядка 400 тисяч грн на рік, бо бібліотека “для дітей” з орендованого у міськради приміщення по Соборній переїде у власне приміщення Вінницької облради на Л. Толстого 22. Так прокоментував це рішення заступник голови обласної ради від “Української стратегії Гройсмана“ Ігор Івасюк.
Таке пояснення керівництва облради доволі сумнівне, якщо взяти до уваги попереднє рішення Вінницької обласної ради, про збільшення виконавчого апарату ради на 45 штатних одиниць. Таке розширення штату працівників облради буде коштувати обласному бюджету щонайменше 12 мільйонів гривень на рік. При існуючому дефіциті бюджету у 130 мільйонів грн.
Відчуваєте масштаб економії коштів?
Збільшити штат облради і витратити додаткові 12 мільйонів грн і переселити дитячу бібліотеку в інше приміщення щоб зекономити 400 тисяч.
Символічно, що одразу після закінчення сесії заступник голови обласної ради від “Української стратегії Гройсмана” Дмитро Чаленко привітав в соцмережах вінничан із Всесвітнім днем книги.
Депутатка облради від партії “Батьківщина” Людмила Щербаківська перед голосуванням за бібліотечне питання взяла слово й категорично заявила, що буде голосувати проти цього питання, бо потрібно зберегти бібліотечну мережу. Але при голосуванні не натиснула кнопу “проти”, а натиснула “утриматись”.
А частина депутатів, які вважають себе хитрішими й розумнішіми громадськості, журналістів та, напевно, всіх вінничан взагалі витягнули картку з системи голосування, для того щоби їх прізвище не відображалось при голосуванні резонансного питання.
Так, ви можете переглянути результати поіменного голосування і не знайти там, наприклад, прізвище скандально відомого депутата від “Слуги народу” Євгенія Шаповалова, який активно голосував всі питання до цього і після цього.
Слід додати, що це рішення пройшло за мовчазної згоди присутнього на сесії голови ОДА та всієї фракції “Слуга народу”, яка напередодні сесії хвалилась збереженням жмеринської бібліотеки.
Зрештою, результати поіменного голосування засвідчили одностайність всіх фракцій облради по скороченню обласних бібліотек, але, як пишуть політичні експерти, найбільший негатив від будь-яких спірних рішень Вінницької обласної ради тепер отримує в першу чергу партія “Українська стратегія Гройсмана”, у якої більшість в облраді, весь керівний склад та всі керівники постійних комісій нової ради.