У Вінниці водії громадського транспорту проходять практичні навчання, щоб знати, як правильно допомогти людині на кріслі колісному потрапити до салону.
Про це повідомили у Вінницькій міській раді.
Алгоритм дій чіткий і відпрацьований: після зупинки водій опускає кузов тролейбуса або автобуса, щоб зменшити кут нахилу; відкриває двері, відкидає пандус і за потреби виходить допомогти пасажиру. Людину на кріслі колісному заводять у салон передом, а при виході спиною, щоб уникнути ризику травм.
Саме ці нюанси відпрацьовували під час тренінгу у тролейбусному депо «Вінницької транспортної компанії». Салон VinLine-тролейбуса з відкидним пандусом перетворився на навчальний майданчик, де водії тролейбусів, трамваїв і автобусів практикувалися діяти впевнено та з повагою.
Тренінг організував департамент транспорту та міської мобільності Вінницької міської ради. Вчились правильно під’їхати до зупинки, коли потрібно відкинути пандус, а коли, просто опустити тролейбус, щоб кут заїзду став безпечнішим. Як допомогти людині на кріслі колісному та комунікувати з пасажирами.
Інклюзивний транспорт – цілий комплекс рішень: від облаштування зупинок до оснащення самих транспортних засобів. Саме водій – це перша людина, з якою контактує пасажир. І він повинен знати, як правильно допомогти: розкласти пандус, зорієнтуватися, чи має зупинка нормативний рівень, і, за потреби, фізично підтримати пасажира.
Тренінг провела амбасадорка безбар’єрності Вінницької міської ради та проєкту «Рух без бар’єрів», голова правління ГО «Гармонія». Людмила Нецкіна щодня користується громадським транспортом. Вона добре знає, як непросто буває подолати навіть кілька сантиметрів між зупинкою і дверима тролейбуса. Її головна порада водіям – не боятися допомогти, робити це правильно, адже така підтримка для людини часто означає набагато більше, ніж просто поїздку.
Амбасадорка зазначає, що Вінниця сьогодні може бути прикладом для інших міст.












