На базі Центру реабілітації «Гармонія» розпочався навчальний курс для асистентів дитини, в рамках апробації Державного стандарту супроводу під час інклюзивного навчання.
В пілотуванні беруть участь загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №33 Вінницької міської ради та комунальний опорний заклад освіти «Липовецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 ім. В Липківського Липовецької районної ради та Вінницький обласний осередок всеукраїнської громадської організації «Українська спілка осіб з інвалідністю – УСІ». Крім Вінницької області в апробації бере участь Дніпропетровська та Харківська області.
З початком чергового навчання учасників курсів привітала заступниця голови обласної державної адміністрації Наталя Заболотна:
“Надзвичайно відповідальне завдання стоїть перед нами, адже відпрацювати необхідно кожну деталь аби в подальшому врахувати при прийнятті Державного стандарту супроводу під час інклюзивного навчання, яке використовувалось фахівцями всієї України, аби інклюзивне навчання було максимально комфортне для дитини. Адже пріоритетом обласної державної адміністрації в соціальній політиці є створення безбар’єрного, доступного регіону для кожного її мешканця”.
В рамках апробації в області створена робоча група на чолі з заступником голови обласної державної адміністрації за участі представників місцевої влади і обласного осередку всеукраїнської громадської організації «Українська спілка осіб з інвалідністю – УСІ».
Вже проведена інформаційно-роз’яснювальна робота серед батьків щодо можливості участі їх дітей в апробації Стандарту та визначено 13 дітей, які потребують цієї послуги. Слід відмітити, що у зв’язку з відсутністю коштів у місцевих бюджетах територіальних громад на території яких проходить апробація Стандарту, вишукані кошти обласного бюджету для апробації цієї соціальної послуги – обсягом 163 тис. грн.
З 15 червня 2020 року розпочато 10 денне навчання осіб, які будуть надавати соціальну послугу супроводу під час інклюзивного навчання.
Для довідки: Асистент дитини – соціальний робітник, один з батьків отримувача соціальної послуги або законний представник, які безпосередньо виконують заходи, спрямовані на забезпечення повної та ефективної участі отримувача соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання у освітньому процесі шляхом надання підтримки та допомоги в пересуванні, самообслуговуванні, комунікації, харчуванні, орієнтації у просторі, а також у забезпеченні безпеки в приміщенні, на території закладу освіти, або на іншій території під час екскурсій, навчальних поїздок, інших заходів, передбачених освітнім процесом.