Перший місяць нового кінороку обіцяє бути насиченим: на глядачів чекають нові твори митців, такі як стрічка “Бідолашні створіння” від Йоргоса Лантіомса, байопік Софії Кополли, присвячений Прісциллі Преслі, та потужні українські кіноновинки.
“Наступний гол — переможний”
Талановитий режисер Тайка Вайтіті привів до життя трагікомічну історію голландсько-американського футбольного тренера Томаса Ронгена. Цей тренер став відомим завдяки своїй спробі перетворити Збірну Американського Самоа, яка раніше вважалася найслабшою футбольною командою у світі, у елітну групу, готову брати участь у Чемпіонаті 2014 року. У фільмі вражаюче грає Майкл Фассбендер, який втілився в образ тренера, а також Елізабет Мосс, що додає фільму спортивної комедії.
“Прісцилла“
Початок подій у байопіку Софії Кополи “Прісцилла” відбувається у 1959 році в Німеччині, де молода Прісцилла, донька військового, що служить у ФРН, знайомиться із солдатом Елвісом Преслі, який згодом стає світово відомим музикантом. Фільм, який ґрунтується на автобіографічній книзі Прісцілли Преслі “Елвіс і я”, розповідає про кохання Елвіса та Прісцилли, їх труднощі сімейного життя та остаточне розлучення. Головну роль зіграла талановита акторка Кейлі Спені, яка виграла кубок Вольпі на Венеційському кінофестивалі за вдалий образ Прісцилли Преслі. Короля рок-н-ролу, Елвіса Преслі, втілив Джейкоб Елорді.
“Ля Палісіада“
Дії фільму Філіпа Сотниченка розгортаються в Україні у 1996 році, протягом останніх п’яти місяців перед забороною смертної кари. Два старих приятелі, детектив міліції і судовий психіатр, розслідують вбивство свого колеги. В минулому обидва були закохані у вдову загиблого. Поглиблюючись у заплутану справу та давно забуті спогади, вони творять майбутнє, де їхні діти мають успадковувати невтішні прагнення батьків.
“Ля Палісіада” — один із найвизначніших українських фільмів року, який визнано ФІПРЕССІ на Роттердамському кінофестивалі і отримав номінацію на премію Європейської кіноакадемії у категорії кращий дебют. Хоча сюжет може здатися сумним, “Ля Палісіада” насправді є іронічним детективом.
“Бідолашні створіння”
Головна героїня цієї фантастичної стрічки Йоргоса Лантімоса — молода жінка Белла Бакстер, що коїть самогубство, проте до життя її повертає геніальний вчений Ґодвін Бакстер (Віллем Дефо). Він пересаджує Беллі мозок дитини — і тепер дівчина починає пізнавати життя з нуля. Прагнучи нового досвіду, Белла тікає зі спритним і нечистим на руку адвокатом (Марк Руффало). Разом вони вирушають у буремну пригоду через континенти. Вільна від упереджень свого часу, героїня стає непохитною у своїй меті — боротися за рівність і свободу. Один із найгучніших фільмів 2023 року (та один з найочікуваніших — у 2024-му) з потужною акторською роботою Емми Стоун, що втілила роль Белли.
“Сісі і я”
Драма від німецької режисерки Фрауке Фінстервальдер розкриває історію складних відносин імператриці Єлізавети Баварської та її близької подруги і придворної дами, угорської графині Ірми Штарай. У цьому захоплюючому наративі зближення та віддалення величезних особистих та політичних визначень розгортаються перед глядачем за участю вражаючих європейських акторок Сюзанне Вольф (“Мушкетери”) та Сандри Гюллер (“Анатомія падіння”, “Зона інтересів”). Прем’єра цього фільму відбулася на Берлінському кінофестивалі.
“Ґолда“
Довгоочікуваний байопік “Ґолда” розповідає історію першої жінки-прем’єр-міністерки Ізраїлю, Ґолди Мейєр (зіграної Гелен Міррен), яка народилася в Києві. Події стрічки розгортаються в 1973 році, під час Війни Судного дня, коли єгипетські та сирійські війська атакували Ізраїль з метою повернення втрачених територій. Вирішення конфлікту та врятування країни лежать на плечах Ґолди Меїр, яка стала першою жінкою-прем’єр-міністром Ізраїлю. Саме ці 19 днів з життя міністерки визначили її як визначну постать, оскільки вона вважала завданням завершити цю війну.
“Як там Катя?”
Дебютний фільм Крістіни Тинькевич розповідає історію Анни, лікарки швидкої допомоги, яка самостійно виховує свою 12-річну доньку Катю. Одного ранку Каті трапляється трагедія, і матір опиняється перед складною дилемою: чи переступити за межі власних моральних принципів і взяти в руки помсту, чи обрати шлях прощення. Фільм “Як там Катя?” визнаний на міжнародному рівні, вигравши два призи на престижному кінофестивалі в Локарно та отримавши “Скіфського оленя” за кращий повнометражний фільм на “Молодості”. Особливу увагу заслуговує вражаюча гра Анастасії Карпенко, яка втілила образ матері.