З початку повномасштабного вторгнення РФ в Україну, мова про бізнес-середовище якщо і ведеться, то лише у контексті того, що підприємцям слід допомогти зберегти власну вправу. Адже це і виробництво продукції та надання послуг, і зайнятість громадян, і податки, без яких не може існувати жодна держава.
Набагато менше згадувалася популярна у минулі роки тема соціальної відповідальності бізнесу, залучення його ресурсів для вирішення нагальних для суспільства проблем та забезпечення сталого розвитку.
Спектр зобов’язань, який брали на себе комерційні структури перед суспільством і громадами був надзвичайно широким — від банальної допомоги малозабезпеченим верствам суспільства і будівництва спортивних майданчиків у селах, до реалізації великих інфраструктурних, освітніх, екологічних, медичних, культурних і соціальних програм.
Зрозуміло, що в умовах війни вимагати від власників та менеджменту компанії, яка надає велику допомогу волонтерам і захисникам, ще й долучатися до фінансової підтримки інших проєктів — не зовсім коректно.
Проте бізнес адаптується і до праці в умовах воєнного часу. І знімати з себе відповідальність за сталий розвиток суспільства не збирається. Адже підприємці зацікавлені у тому, щоб їхня справа продовжувалася й у мирній Україні, а продукція знаходила збут на внутрішньому ринку.
Як не намагався агресор паралізувати вітчизняну економіку, поставити абсолютну більшість українців на межі виживання і голоду, вийшло навпаки — великий бізнес не лише не згорнув соціальні програми, а й меє на меті вихід на новий рівень — з впровадженням ESG- принципів.
Цю абревіатуру можна розшифрувати як «екологія, соціальна політика та корпоративне управління». У широкому значенні це сталий розвиток комерційної діяльності, що будується на принципах відповідального ставлення до довкілля (E — environment); високої соціальної відповідальності (S — social); високої якості корпоративного управління (G — governance).
Так, керівництво компанії МХП вважає, що в умовах впливу дестабілізуючих подій сьогодення ключовим завданням напряму корпоративної соціальної відповідальності стає поступове відновлення розвиткових соціальних програм та проєктів.
Саме тому, навіть у найскладніші дні вторгнення МХП не зупинила свою діяльність, забезпечивши стабільність виробничих процесів.
Це дозволило в перший місяць війни забезпечити продуктами харчування в якості благодійної допомоги громадян у більш ніж 11-ти областях України.
Серед них військові, медики, внутрішньо переміщені особи, а також ті українці, що не змогли з різних причин полишити свої домівки на територіях, де безпосередньо проводилися бойові дії.
Компанія зайнялася й безпековими питаннями. Зокрема, вдалося забезпечити релокацією працівників та їхніх сімей, допомогти знайти прихисток тим громадян, які втратили свої домівки.
Силами фахівців компанії МХП та БФ «МХП-Громаді» та волонтерів завозилася й розповсюджувалася міжнародна гуманітарна допомога відповідно до нагальних потреб того періоду.
За цим напрямком вдалося допомогти із продуктами харчування понад 300 тис. внутрішньо переміщених осіб, понад 10 тис. дітей забезпечено дитячим харчуванням.
Напередодні початку освітньо-навчального періоду нами облаштовано укриття в майже 70 освітніх закладах 13 областей України.
Триває й реалізація раніше запланованих заходів. Так, нещодавно благодійний фонд «МХП-Громаді» організував конкурс бізнес-ідей «Роби своє», у межах якого підтримано 62 проєкти на загальну суму 6 млн грн, серед переможців конкурсу більше 20 – мешканці Вінниччини.
Крім того, за ініціативи Офісу Президента України та Держкіно було трансформовано минулорічний спільний проєкт БФ «МХП-Громаді» та Асоціації «Дивись українське», й з 6 серпня до 15 вересня вже відбулося більше 110 кінопоказів Національного туру «Кіно заради перемоги» в 11 областях України.
Метою проєкту «Кіно заради перемоги» стала підтримка морально-патріотичного духу українців у спільній боротьбі проти російського загарбника на культурному фронті.
Також було відновленно проєкт реконструкції Музею просто неба в Пирогові.
Пріоритетним перспективним проєктом є створення центрів експертиз із залученням як внутрішніх, так і зовнішніх експертів.
Такі центри сприятимуть у розробці програм регіонального розвитку, реалізації інфраструктурних проєктів та заходів відновлення громад, екологічних проєктів та заходів з енергоефективності, реабілітації військовослужбовців та постраждалих осіб.
Благодійний Фонд «МХП-Громаді» надав 20 млн грн на підтримку сфери охорони здоров’я в межах глобальної ініціативи Президента України United24.
Розвиток сфери креативних індустрій та поглиблення культурних цінностей українців тощо.
Останнє є надважливим чинником особистісного розвитку громадян України, інструментом синхронізації українського суспільства навіть ефективнішим, аніж закон.
До речі, держави із розвиненими економіками демонструють високий рівень розвитку культурних цінностей.
Нагадаємо, ще у 2020-му році МХП увійшла до переліку компаній, які, за рейтингом журналу “Влада грошей” запровадили 25 кращих програм корпоративної соціальної відповідальності.