Чи впровадять новацію інші гравці цього ринку з “великої трійки” операторів стільникового зв’язку України, і що заважає їм це зробити? Адже, якщо це може впровадити один оператор, то й решта можуть… Спробуємо дізнатися.
Нещодавно компанія “lifecell” першою серед українських операторів рухомого зв’язку впровадила можливість переходу користувачів від інших провайдерів зі збереженням номера – без “фізичного” відвідування центру з обслуговування клієнтів. Як практично працює ця послуга для українців і, зокрема, для абонентів з Вінниччини?
MNP (Mobile Number Portability) – це сервіс перенесення мобільного номера з повним його збереженням (тобто незмінним залишається також код) до нового оператора. За даними компанії “lifecell”, від моменту запуску цієї послуги в травні 2019 року свої номери до різних мереж перенесли близько 230 тисяч абонентів.
Втім, раніше деякі експерти стверджували, що в Україні процедура MNP де-факто лишається ускладненою для клієнтів. Назагал, це дисонує з політикою цифрової трансформації, що її втілюють держава і бізнес практично в усіх найважливіших галузях. До того ж, тренд діджиталізації ще більше актуалізувався під час війни росії в Україні.
Досвід зміни мобільного оператора виявився стресовим, – вінницька IT-фахівчиня
Видання “Новини Вінниці” поспілкувалося з вінничанкою, котра скористалася послугою переходу до іншого провайдера рухомого зв’язку зі збереженням номера. Голова з партнерських відносин ІТ Асоціації Вінниці Дарія Нишпорська розповідає, що їй довелося розв’язувати проблему офлайн.
Дарія Нишпорська розповідає, що процес переходу до іншого оператора зайняв близько двох тижнів. “Як для людини, що робила таке вперше, цей досвід був стресовим”, – згадує вона.
За словами IT-фахівчині, процедура виглядала так:
Вона розповідає, що одразу після зміни оператора її як нового абонента на три місяці включили до “Платинум клубу”, а також надали знижку на тарифний план, яка діє і досі.
Дарія Нишпорська переконана: в умовах війни, зв’язок наразі є однією з найважливіших “судин”, яка єднає українців. “І тих, хто виїхав за кордон і тих, хто залишається під окупацією. З кимось, на жаль, зв’язок вже втрачений назавжди…”.
Перенесення мобільного номера: рух до спрощення?
Наше видання поцікавилося у компанії “lifecell”, чи справді процедура MNP є наразі аж такою ускладненою? Як саме діє новий онлайн-алгоритм перенесення номера, і в чому полягає значення цієї новації для споживачів?
А також: які технологічні новації допоможуть зробити сервіси мобільного зв’язку ще більш комфортними для користувачів – особливо, з урахуванням воєнних реалій і загроз відключень електроенергії?
Він розповідає, що спочатку процедура MNP була доволі складна, тому оператори не фіксували великих цифр міграції абонентів. Однак, у грудні 2021 року послугу перенесення номеру ефективно спростили.
За його словами, йдучи назустріч потребам абонентів, у вересні 2022 року “lifecell” першим серед мобільних операторів України впровадив можливість онлайн-переходу в мережу без відвідування магазину. Це дозволяє абонентам навіть під час війни мати вибір і вільно, безпечно й зручно змінювати оператора.
В чому переваги спрощеної портації мобільного номера для клієнтів?
Як розповідає речник “lifecell”, компанія розширила вибір для користувачів. Наразі абонент може обрати оптимальний для себе варіант для перенесення номера:
– онлайн для eSIM (якщо смартфон підтримує дану технологію);
– перенесення номера на новий стартовий пакет;
– отримання картки в магазині “lifecell”.
Спрощена процедура одержання номера від мобільного оператора зручна, якщо:
-
абонент перебуває за кордоном або не має поряд магазину “lifecell”;
-
клієнтові зручніше купити стартовий пакет оператора в будь-якій точці продажів, ніж забрати SIM-картку в магазині;
-
є опція замовити стартовий пакет “lifecell” онлайн з доставкою;
-
у абонента вже є нова неактивована SIM-картка оператора;
-
смартфон підтримує технологію eSIM, і користувач бажає перенести свій номер на цифрову SIM-картку без додаткової плати.
В’ячеслав Стрембицький наголошує: статистика Нацкомісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку підтверджує зручність нововведень.
Як працює онлайн-алгоритм MNP
Як пояснює В’ячеслав Стрембицький, щоб перенести свій номер до “lifecell” потрібно здійснити такі кроки:
-
пройти ідентифікацію та подати заявку онлайн https://mnp.com.ua/uk/ або в магазині компанії. При подачі заявки онлайн можна також зареєструвати номер за допомогою КЕП, BankID або в магазині “lifecell” за наявності документу, що посвідчує особу;
-
отримати SIM-картку в магазині lifecell або ввести дані SIM/eSIM онлайн;
-
підготувати SIM-картку до перенесення – поставити в телефон та чекати інформування від оператора.
Які технологічні мобільні рішення допоможуть абонентам в умовах війни?
В’ячеслав Стрембицький наголошує: попри війну, “lifecell” залишається оператором, який запроваджує інновації та запускає нові для України сервіси, враховуючи потреби абонентів.
За його словами, це – суттєва перевага під час війни, адже така опція дозволяє абонентам залишатися на зв’язку з близькими та рідними.
Також, якщо абонент знаходиться в підземному укритті, яке обладнане Wi-Fi, але мобільного покриття немає, представник “lifecell” радить користувачам смартфонів встановити багатофункціональний месенджер BiP.
Як розповідає В’ячеслав Стрембицький, заради безпеки та зручності людей під час війни мобільний оператор розширив перелік дистанційних послуг, як-то:
Національний мобільний роумінг працює. А як щодо MNP онлайн для клієнтів?
Наше видання звернулося до інших мобільних операторів з “великої трійки” із запитаннями: чи планують компанії реалізувати повністю дистанційну портацію номера найближчим часом? Також запитали про перспективу впровадження інших технологічних новацій, які би сприяли комфортності послуг для споживачів в турбулентних обставинах воєнного стану.
В Україні діє дуже проста і доступна послуга національного роумінгу, відповідає на запит видання “Новини Вінниці” прес і PR менеджерка компанії “Київстар” Ірина Леліченко.
Щоправда, наше запитання стосовно того, чи планує компанія “Київстар” найближчим часом так само впровадити повністю дистанційну процедуру MNP, залишилося поза увагою.
“Новини Вінниці” також надіслали відповідний запит до мобільного оператора “Vodafone”. Втім, на момент публікації цієї статті відповідь від компанії не надійшла…
Андрій КОВАЛЕНКО